-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31968 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

شهيدان در اين جهان و جهان آخرت چه مقامي دارند؟

شهادت امري افتخار آميز است و شهيد جايگاه مقدسي دارد. اما به راستي شهادت، قداست خود را از چه چيزي گرفته است؟ بسياري از كشته شدنهاست كه نفله شدن است. احياناً به جاي اينكه افتخار باشد ننگ است. اين جا لازم است توضيح بيشتري بدهيم. مي دانيم مرگ و ميرها انواع و اقسام دارد :

1ـ مرگ طبيعي. اين نوع مرگها نه افتخار آميز است و نه سرزنش شونده.

2ـ مرگي در اثر بيماري مسري مثل وبا، و يا سيل يا زلزله و حوادث طبيعي اتفاق مي افتد اينگونه مرگها نيز هيچ افتخاري ندارد. ولي براي انسان مؤمن نوعي بخشش و رحمت الهي است كه موجب كاهش گناهان او ميشود.

3ـ مرگ در اثر خودكشي. اينگونه مرگها نفله شدن و هدر دادن خود است و بدترين نوع مرگ است.

4ـ مرگهايي كه پاي يك جنايت در كار است و قاتل، شخص مظلومي را بدون هيچ گناهي مي كشد. مرگ مقتول نيز در اينجا هيچ افتخاري براي او به همراه ندارد.

5ـ مرگهايي كه شهادت است. مرگي شهادت ا ست كه انسان با توجه به خطرات احتمالي و يا يقيني فقط به خاطر هدفي مقدس و انساني از آن استقبال كند.

شهادت دو ركن دارد: 1ـ در راه خدا باشد. 2ـ آگاهانه باشد.

شهادت به حكم اينكه عملي آگاهانه و اختياري است و در راه هدفي مقدس است افتخار آميز و تحسين برانگيز است و تنها مرگي است كه از حيات و زندگي بالاتر و بهتر است. مُثل شهيد مثل شمع است كه خدمتش از نوع سوخته شدن وفاني شدن و نورافشاني است. تا ديگران در اين نور كه به بهاي نيستي او تمام شده بنشينند و آسايش ببينند و كار خويش را انجام دهند. آري شهدا شمع محفل بشريتند. اگر اين محفل تاريك مي ماند، هيچ دستگاهي نمي توانست كار خود را آغاز كند يا ادامه دهد.

اما در مورد بدن شهيد:

يكي از دستورهاي اسلامي اين است كه هر فرد مسلمان كه مي ميرد، بر ديگران واجب است كه بدن او را به ترتيب خاصي غسل دهند و در جامه هايي پاك كفن كنند و سپس بر او نماز بخوانند و او را دفن نمايند. ولي اين دستور استثناء دارد و آن هم شهيد است. از اين دستور فقط نماز و دفن در مورد شهيد اجرا مي شو د اما غسل و شستشو و يا كفن كردنبداً.

شهيد اگر در ميدان معركه جان به جان آفرين تسليم كند، بدون غسل و كفن، با همان تن خاك آلود و جامة خون آلود دفن مي شود.

مقام شهيد در آخرت: در حديث است كه خداوند شفاعت سه طبقه را در قيامت قبول مي كند: طبقه انبياء، بعد از آن طبقة علما، و بعد شهدا.

اميرالمؤمنين مي فرمايد: خدا شهدا را در قيامت با بهاء و عظمت و نورانيتي وارد مي كند كه اگر انبياء از مقابل اينها بگذرند و سوار باشند به احترام اينها پياده مي شوند. از شهيد سؤال و جواب قبر و برزخ برداشته مي شود. از پيامبر اكرم (ص) علت را پرسيدند؟ پيامبر فرمودند: شهيد در زير برق شمشيري كه بالاي سرش بود آزمايش خودش را انجام داد و پيشاپيش پاسخ همه پرسشها را داد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.